Opgaven

MSL stod i 2017 for at skabe relevant omtale af Oral-B’s nye Rose Gold edition elektriske tandbørste. Løsningen var et morgenmads-blogger event.

MSL skabte et event hvor vi inviterede relevante bloggere indenfor livstil og mode, til et morgenmads event på den Instagram venlige morgenmads restaurant Royal Smushi centralt i København, hvis lokaler er indrettet i lyserøde toner – en fin afspejling af farven på Oral-B’s nye produkt. Bloggere fik her indsigter i hvordan den nye tandbørste skulle bruges og hvilke mange kundskaber den havde, blandt andet en app-funktion der kan kontrollere effekten af tandbørstningen. Vi havde inviteret en tandtekniker samt en talsperson fra Oral-B med til eventet som præsenterede tandbørsten og forklarede om dens egenskaber, med et særligt fokus på mundhygiejne og det kosmetiske aspekt af ens tandsæt.

Resultatet

  • Samlet reach på kampagne på 1.568.535
  • Nøglebudskaber omkring effektiv tandbørstning og mundhygiejne delt og kommunikeret bredt
  • 12 Topbloggere deltog, hvilket generede fire topblogindlæg, som ramte
  • 84.468 unikke bloglæsere
  • fire medieklip i relevante medier, print og online
  • Reach på 842.000 i relevante medier, print og online