Ingen kender den næste shitstorm, eller mediekrise

Hvor stammer salaten fra? Hvordan kontrollerer I kødkvaliteten? Hvor åbner den næste Burger King?

Når man er en af verdens førende familierestauranter med restauranter over hele Danmark, er der også ofte masser af spørgsmål fra pressen – og Burger King er et godt eksempel på, at den bedste krisehåndtering handler om god forberedelse. Når man er klar over, at der kan stilles spørgsmålstegn ved alt; fra agurker til alkoholpolitik – sørger man også for, at der er gode og fornuftige svar på de fleste spørgsmål.

MSL har gennem mange år hjulpet Burger King med at håndtere pressespørgsmål. Vi hjælper også med at fortælle nyheder skabe omtale og håndtere pressehendvendelser – og håndterer kriserne når de alligevel opstår.

Langt de fleste mediekriser opstår ikke, fordi en virksomhed gør noget forkert. Alle kan begå fejl – og forbrugerne tilgiver som regel fejl eller mangler, så længe der er en god forklaring. Mediekrisen opstår særligt, når kritikken ikke blive håndteret, eller der ikke er en god og fornuftig forklaring. I kommunikationsbranchen kaldes det ’krisen i krisen’ – og vil i pressen ofte fylde langt mere, end den hendelse der startede sagen.

Vil du vide mere om medie og krise håndtering, så kontakt Kim Ege Møller på +45 26346619 eller kim.moller@mslgroup.com