MSL repræsenteret i WARC’s top 10 kåring af Digital/Specialist bureauer

By 10. April 2018Ikke kategoriseret

MSL er kåret som nr. 9 ud af de 10 bedste Digital/Specialist bureauer i kategorien, der inkluderer digitale firmaer, PR bureauer, ’shopper’ bureauer og marketing virksomheder, af WARC 100.

WARC 100 er en global årlig bedømmelse af verdens bedste kampagner, bureauer og effektive brands – samt virksomhederne bag dem.

WARC 100 måler præsentation af kampanger, brands og bureauer i mere end 70 af de mest vigtige globale, regionale og nationale marketing effektivitets – og strategi konkurrencer verden over.

Ifølge WARC, var særligt tre temaer fremtrædende i kåringen af kategorien mest effektive kampagner, hvor især PR spiller en gradvist større rolle, i disse typer af integrerede kampagner:

  • Formål eller mening er essentielt når brands har en troværdig rolle. Tre formålsdrevne kampagner indgår i de 10 mest effektive kampagner: ’Dads #ShareTheLoad’ for Ariel, Whirlpool’s ’Care Counts’ og ’Imagine the Possibilities’ for Barbie er alle eksempler på en kommerciel succes som er drevet af sammenkoblingen mellem et mærkes formål og produkt.
  • Strategier hvor PR er inkorporeret bliver normen. Tre PR drevne kampagner indgår også i de 10 mest effektive kampagner: ’Meet Graham’ for Australiens Transport Accident Commission, Burger King’s ’The McWhopper Proposal’ og ’Van Gogh BnB’ for the Art Insitute of Chigaco.
  • Nye måder at gribe langsigtede ideer an på. De ovenstående kampagner er alle eksempler på brands der investerer i langsigtede strategier fremfor en hurtig løsning.